Fick en tryckt katalog (medlemsmatrikel) i brevlådan idag. En tryckt katalog från Eniro, Din Del, Lokaldelen, Företagsfakta mm har åkt direkt i pappersåtervinningen de sista åren. Men inte idag då denna kommer från en organisations som jag är medlem i så jag skäms och kan inte vara tyst.
Det väcks minne om att jag fått samtal om jag var intresserad av att annonsera i just denna katalog. Vid det samtalet framför jag samma åsikter som jag ska ta upp nu. Vad för syfte skapar man en tryckt katalog över medlemsföretagen istället för att lägga ut informationen på nätet. Organisationen "Företagarna" syften är att verka för medlemmarnas bästa och att lägga pengar på en tryckt katalog, hålla igång en sälj organisation för annonsering i den tryckta katalogen är helt ur tiden.
Hej Ulrik!
SvaraRaderaTack för din kommentar. Jag kan förstå din fråga i detta digitala tidevarv. Dock är det så att den tryckta katalogen är dels ett komplement till den digitala nätverkskatalogen, som finns på Företagarnas webb och via vår app och dels en av många medlemmar efterfrågad produkt.
Matrikeln är en del av ett större samarbete som Företagarna har med Lokaldelen. Ett samarbete som under lång tid skapat mervärde för såväl organinsationen som våra medlemmar.
Hälsningar
Magnus N:son Engelbäck
regionchef, Företagarna
Min reflektion på din kommentar är.
SvaraRadera- Du skriver Många medlemmar! Hur många medlemmar (andel) efterfrågar tryckt matrikel
- Du skriver Mervärde! Det mervärdet är iallafall inget som ökar över tiden. Det största mervärdet är med all säkerhet hos Lokaldelen som med näbbar och klor försöker driva sin verksamhet med vinst.